רפורמת ביטוחי הבריאות יוצאת לדרך

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי אליו הצטרפתם לאחר התאריך 1/2/2016, חשוב לקרוא את המאמר הבא. בימים אלו מאות אלפי מבוטחים בביטוח בריאות פרטי מקבלים הודעות מחברות הביטוח על כניסתה לתוקף של רפורמת הבריאות בפרק הניתוחים הפרטיים. מה זה אומר? איך זה משפיע עליך ועל משפחתך ומהן האפשרויות? מיד נפרט. במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2023, תוקן חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) ונקבעו בו הוראות בדבר העברת מבוטחים מפוליסת ניתוחים בישראל "השקל הראשון" לפוליסת ניתוחים בישראל מסוג "משלים שב"ן". מי יעבור למשלים שב"ן? מבוטחים שהצטרפו לביטוח בריאות החל מתאריך 1/2/2016 ועד לתאריך 30/9/2023, יש להם בביטוח את סעיף "ניתוחים פרטיים בישראל" וכן הם חברים בתכנית שב"ן של קופת החולים (לדוגמא: כללית מושלם, מכבי זהב וכדומה). מבוטחים שאין להם תכנית שב"ן בקופת החולים יישארו בביטוח הבריאות עם מסלול ניתוחים "מהשקל הראשון" בהתאם לתנאים החדשים.

רפורמת ביטוחי הבריאות יוצאת לדרך

צוות רפואי בחדר ניתוח

3 דברים שחשוב לדעת

  • המעבר מתבצע אוטומטית בתאריך 1/6/2024 תוך שמירה על הרצף הביטוחי, אלא אם כך המבוטח מבקש לבטל את ההעברה
  • במועד ההעברה ישתנו דמי הביטוח בהתאם לדמי הביטוח המעודכנים בפוליסת "משלים שב"ן"
  • תוספות רפואיות, הנחות, החרגות ותנאי חיתום – יישארו ללא שינוי
סוכן ביטוח מומלץ באשדוד

איך מקבלים את ההודעות מחברת הביטוח?

ההודעות נשלחות בימים אלו באמצעות מייל / SMS / דואר ישראל.

מה ההבדל בין מסלול ניתוחים "מהשקל הראשון" למסלול "משלים שב"ן" ?
טבלת השוואה כלל

 

אם המבוטח מעוניין להשאר בכיסוי "מהשקל הראשון"?

מבוטחים שירצו להשאר במסלול ניתוחים "מהשקל הראשון" ימלאו בקשתם באמצעות לינק / מכתב שישלח מחברת הביטוח. אם החלטתם להישאר במסלול "שקל ראשון" אנו ממליצים בחום לבצע זאת עד לתאריך 31/5/2024 שכן לאחר תאריך זה ניתן יהיה לחזור למסלול "מהשקל הראשון" רק במשך שנה אחת, כולל הצהרת בריאות חדשה ותשלום רטרו של הבדלי הפרמיות בין המסלולים.

כיצד ניתן לראות את ההבדל בעלות החודשית בין המסלולים?

במידה ואתם לקוחות שלנו בביטוחי בריאות, אנו נהיה בקשר בשבועות הקרובים על מנת להחליט ביחד אם להישאר במסלול "מהשקל הראשון" או לעבור למסלול "משלים שב"ן". במידה ויש לכם סוכן ביטוח אחר בביטוח הבריאות, אנא פנו אליו לטיפול בנושא.

האם ניתן לבחור את המנתח שיבצע את הניתוח?

שאלה מצוינת, ועבורה נצרף טבלת השוואה נוספת מתוך אתר חברת הראל:

  • אם אתם נמצאים במסלול "משלים שב"ן", ראשית עליכם לפנות לקופת חולים ולמצות זכויות מול קופת החולים. החיסרון הגדול של מצב זה – העומס הגדול על המערכת הציבורית ותורים ארוכים.
  • במידה ובחרת רופא מנתח שאינו בהסדר קופת חולים, אבל כן בהסדר עם חברת הביטוח שלכם – הביטוח הופך להיות "מהשקל הראשון" לניתוח זה, וחברת הביטוח תישא בכל עלויות הניתוח.
  • היתרון המשמעותי בהשארת מסלול "מהשקל הראשון" – בחירת מנתח פרטי מתוך רשימת חברת הביטוח, זמינות מהירה לניתוחים, בחירת בית חולים פרטי, רפואת VIP אמיתית. החיסרון – יקר יותר.

 

 

מאמרים

ביטוח נסיעות לגיל השלישי

ביטוח נסיעות לגיל השלישי

חיכיתם לו והנה הוא הגיע – גיל הזהב. הילדים גדלו ועזבו את הקן ויש לכם זמן פנוי להגשים חלומות ישנים, לראות עולם וליהנות מהחיים. מה חשוב לדעת לפני שעושים ביטוח נסיעות לחו"ל ? הפרטים במאמר הבא..

למידע נוסף

לשיחה עם מומחה בביטוחי נסיעות

דילוג לתוכן